Jobbig vecka

Denna veckan har varit helt galet jobbig. Skolan hade lagt alla redovisningar och inlämingar till denna veckan vilket är lika med massor att göra. Jag har alltså inte haft så mycket tid över till min älskling :( efter som att hon inte är min så kan jag inte prioritera henne så mycket som jag hade velat :( I måndag var de skolan i vägen, i onsdags så var de också skolan, och i torsdags så var det öppet hus på katedral. Har alltså bara varit i stallet två gånger denna veckan :(
Det var väldigt längre sedan jag var i stallet så lite och det är verkligen depprimerande, jag mår inte bra av att sitta hemma och plugga hela tiden. Jag blir så galet trött inte konstigt att jag försov mig i fredag liksom.. Jaja nu har jag en härlig vecka som kan spenderas i stallet 24/7 :D Ska bli så himla nice! fast inte på tisdag btw för då ska jag mamma och paulina och till mammas kompis och titta på cocker valpar :') jag kommer självklart att ta kort !

Igår så hoppade jag btw med träninggruppen. Det gick inte alls bra :( Vi hade en bana där man skulle landa i olika galopp och hindrena kom väldigt snabbt. Vi fick även göra endel snäva svängar. Vi kan säga att första rundan så stack ellinor i princip runt banan med mig och jag glömde bort att andas. Andra rundan gick lite bättre, hon gick inte riktigt lika snabbt men det kändes fortfarande flaxigt. Men, men träning ger färdighet anntar jag. Jag har fortfarande ingen 'egen' sadel som går att hoppa i vilket är förjävla jobbit ska jag tala om! Jag brukar oftast hoppa i robbans sadel efter som att det ligger bäst, men den hade rebecka så jag fick helt enkelt ta Pinoccios även fast den glappar lite i bak. Åh jag blir så jävla trött på det!! känns inte värt att hoppa när man inte har någon sadel att hoppa i!!!

Det var i alla fall inte det sämsta som hände igår.. Vi fick även reda på att Mario ligger ute på annons. Jag hoppas att han blir kvar länge till. Inte bara för Rebeckas fel utan även för att jag personligen kommer att sakna honom. Jag gillar honom inte inärhetetn av så mycket som rebecka gillar honom så klart men han har ändå varit en del av mitt liv nu det senaste året.Han jag rebecka och Elli har ändå varit med om endel roliga saker det senaste året. Vi började ju rida på våra ponnysar ungefär samtidigt och jag vet ju hur mycket jag gillar elli så det är ju samma sak med Rebecka och Mario.

mario
Rebecka och Mario 6 februari 2010

Kommentera här: