Tävla hit och tävla dit

Något som jag faktiskt inte förstår är det som säljer sin ponny när man är arton för att ponnyn vill tävla mer. En ponny skiter fullständigt i ifall den får tävla eller inte, eller det är ju inte direkt så att den blir depprimerad och går och tänker på den gamla goda tiden när den fick tävla. Jag förstår mig mer på de som säljer sina ponnyer för att de själva vill fortsätta tävla. fast ne egentligen inte. En tjej/kille som har ett riktigt starkt band med sin ponny och som verkligen älskar den kan väl inte bara byta ut sen hur som helst? Jag skulle aldrig kunna sälja min ponny bara för att jag vill tävla, för mig så har min häst lika stort värde som en människa fast de kanske bara är jag?
Detta tycker jag dock bara när det gäller ryttare som inte växt ur sina ponnyer utan bara fyllt arton!
Ridsporten har verkligen blivit bara om att tävla, tävla, tävla. Det är ju det enda som folk gör med sina hästar i princip,  de tävlar på sin häst och sedan när de har tröttnat lite på den så säljer dom den och köper en annan istället. Det är svårt för mig att förstå att man kan göra så, det går liksom helt imort mina principer.
Vad tycker ni?
1 Josäfin :>:

skriven

Håller med dig, fattar inte hur man bara kan sälja sin bästa vän sådär D:

Kommentera här: