"Tänk om det där är jag"

Just nu läser jag "tänk om det där är jag". Den handlar om en tjej som flyttar med sin familjen till Umeå och börjar tvåan i gymnasiet där. Hon har tidigare varit ganska så mobbad och drömmer om att vara det som många kallar normal. I boken så försöker så bete sig som alla andra men är fortfarande livrädd för att dom ska frysa ut henne.
Än så länge så är boken faktiskt rätt bra!
Detta med att vara normal är dock inte alltid så himla fantastiskt som många som vill vara det tror. Man är just det, normal. Man sticker inte ut och det är svårt för människor att se en som en individ och inte bara en i mängden, det säger jag ur egen erfarenhet. Jag är normal, grå, tråkig, vanlig. När jag var mindre så var jag inte så normal utan ganska utstött, men jag har aldrig fejkat mig till att vara någon annan än den jag är. Jag trivs med mig själv och vill inte vara någon annan :)

Kommentera här: