2013

Tänk att det snart är 2014. Om 7 timmar och 45 minuter slår klockan om till 00:00 och vi börjar det nya året. Varje år så känner jag en liten sorg på nyårsafton, det känns alltid som att tiden gick för fort och som att man inte gjort allt det där som man ville. Detta året har varit ganska så grått. Det sticker inte ut jätte mycket från tidigare år även fast jag har varit med om en hel del. Min första resa utomlands, till spanien i ett utbyte med skolan. Det var både en rolig och jobbig vecka efter som att jag knappt visste va någon hette. Jag har fyllt arton och gjort allt som hör det till (gått på krogen, tagit körkort osv). Jag hade underbara månader med världens bästa ponny. Fattade ett av mina svåraste beslut någonsin och lämnade tillbaka Brownie vilket har varit och fortfarande är väldigt jobbigt. Mamma och pappa har äntligen skiljt sig och jag har flyttat med mamma till Götene. Börjat trean och varit på två studentfester...
 
Ja nu när man tittar tillbaka på enstaka händelser så ser jag att det kanske inte varit ett så tokigt år trots allt. Det jobbigaste är ju just nu och har varit de senaste månaderna med allt som har hänt. Jag har ju hittat tillbaka till hästarna nu också, har börjat rida på Prillan och trivs super. Slutet gått allting gått och nu är det snart dags att släppa taget om 2013 och istället välkommna 2014!
 
 Bild från en promenad i höstas

Kommentera här: