Hästvärlden full av prylar

Hästvärlden är full av prylar; träns, schabrak, benskydd, ridbyxor, tröjor, jackor etc. Listan kan göras lång och de flesta hästtjejer har saker så att det räcker och blir över. Nästan varje dag kan man läsa om dagens outfit till hästryggen eller om någon ny jacka som bloggaren har köpt och varje gång känner jag - fan va folk är bortkämda.
 
Jag tycker att JAG är bortskämd bara för att jag får ha en häst och fick en systemkamera i julklapp men när bloggarna sitter och skriver om hur dom inte är bortskämda och faktiskt betalat att själv när dom inte har ett jobb, det är då jag blir riktigt irriterad. Jag har märkessaker, jag har stövlar från Mountain Horse, hjälm från JW och senskydd från JW m.m men alla mina märkessaker köpte jag innan jag skaffade egen häst. Sedan jag skaffat häst så har jag köpt några par ridbyxor var av ett par JW, ett billigt schabrak, några par lindor och ett pannband nytt, allt annat har jag köpt begagnat och det är ett par senskydd och tre täcken. Jag har inte råd att köpa nya saker för alla mina pengar går till Brownie, jag fikar aldrig ute och äter inte donken med mina kompisar när det är äcklig mat i skolan. När man betalar allt själv och jobbar extra för att ha råd att betala nya grejer så är det galet bra jobbat tycker jag, men man kan inte förbi se att de flesta hästtjejer har rika föräldrar som betalar stallhyra och skoning varje månad åt sina barn.
 
Jag säger nu inte att jag hatar alla som har rika föräldrar som kan betala allt åt en, det är ju bara gött för dom och jag bryr mig inte ett dugg då jag varken tävlar eller behöver bevisa något för någon men utrustning. De som säger "Jag är inte alls bortskämd jag betalar all utrustning själv" är i princip de mest irriterande människorna i världen för om man har en häst som ens föräldrar betalar allt för förutom utrustning så är man faktiskt bortskämd.
 
1 Josäfin Andersson :

skriven

WORD

Kommentera här: