...

 
Energi-bollar ala Amanda:
 
10 dadlar
1 msk vatten
1 dl havregryn
1 skvätt kokos
1 msk jordnötsmör
 
kokos till rullning
 
Börja med att kärna ur dadlarna, skär dem sedan i lite mindre delar och lägg dem i en skål. Tillsätt vattnet och mixa med stavmixer. När du fått en slät smet tillsätter du havregrynen, kokosen och jordnötsmöret. Slutligen så formar du lagom stora bollar och rullar i kokos. Stoppa in dem i kylen en stund och sedan är de redo att ätas!
 
Som alltid med mina recept så kör jag lite på känsla och använder nästan aldrig några mått så prova er fram och känn efter hur mycket det ska va av varje. 
 

Jag har väl inte fått riktigt så mycket gjort som var planen idag, haha. Har fixat med adventsljusstaken inför imorgon, när vi får tända första ljuset, och bakat typ. Jag gick en sväng med hundarna också! Tappade bort mig som vanligt efter som att mitt lokalsinne suger, men efter 1,5 timme så hittade jag hem till slut :) Nu ligger jag i min säng och lyssnar på Erik och Elin som båda ligger på spotify topplistan. Hmm, undrar varför inte Kevin finns med där...? Det bevisar ännu en gång att folk bara röstar på honom för hans utseende.
1 Carolina - Stall Assla :

skriven

Så sant. Står där med sitt leende genom hela låten haha. Neej, är fortfarande team Jens ;)

Svar: Ja Jens är 100 gånger bättre än Kevin, men tycker nog Erik är bäst av alla ändå ;) Fast alla är ju så olika så det är svårt att jämföra dom...
Amanda

Kommentera här: