Hoppträning

 
Igår var jag med på hoppträningen på kvällen. Jag tror inte jag hoppat en bana sedan januari/februari 2012... Lite ringrostig på en unghäst gör väl inte det graciösaste ekipaget men jag är ganska nöjd ändå. Jag har ju tendensen att över analysera allt men försöker släppa det dåliga och istället fokusera på att jag vågade. Vad jag insåg igår var i alla fall att travhoppa är precis lika svårt som jag kom ihåg att det var och jag är nog inte lika skraj längre. I alla fall inte på Flemmah, som trots att hon är lite osäker och tittig, brallar av glädje efter hindren.
 
Något annat jag fick känna på är hur välriden hon är. Hittade verkligen nya knappar igår, tex så om man spänner magen på ett speciellt sätt (antar att man ändrar hållningen då) så saktar hon in och kortar stegen. Ingen hand, ingenting, bara magen. Fett cool känsla. 

Nu är det tisdag, jag sitter på svenskan tillsammans med 5 andra i klassen som inte hade koll på att vi kunnat jobba hemifrån idag. Lite surt sådär men jag ska försöka skriva klart en inlämning som skulle lämnats in igår. Annars så har jag stallet ikväll, tänkte åka upp direkt efter skolan så jag hinner rida också. Tror nästan det bästa är att rida först för väntar man tills efter man har mockat 16 boxar så orkar man inte ;) Får se om någon mer ska ut eller om det bara blir jag, skulle ju va lite kul med sällskap...
1 Josäfin Andersson :

skriven

Roligt med hoppning ju! Blev fett hoppsugen nuuuu

Kommentera här: