Dör jordnötsbolls-döden ♥

 
Alltså det är nog bland det allra godaste jag vet ♥. Så enkelt och nyttigt men ändå så sjukt gott. Jag gör dom inte så ofta (lat) och jag provar ju nya varianter hela tiden. Passar perfekt som buss-snacks eller kvällsfika. Lördagsgodis också för den delen! Denna gången tog jag Josefines recept fast modifierade det lite efter vad jag hade hemma. Här nedan ↓ har ni receptet så skutta iväg och baka dom nu!
 
Jordnötsbollar
 
* 10 st torkade dadlar
* 1 dl cashewnötter
* 2 msk jordnötssmör
* 1 msk mandelmjöl
 * kokos till rullning
 
1. Lägg dadlarna och cashewnötterna i blöt en stund innan du mixar dom. 2 Mixa/rör ner jordnötsmöret och mandelmjölet till allt är blandat 3. Forma bollar och rulla i kokos.
 

Sitter i min säng, skrivit lite på gymnasiearbetet och ska snart kolla på någon bra serie/läsa min bok med några av bollarna ovan. Jag hittade ingen locktång i som jag ville ha i någon av de fyra affärerna jag kollade i så får väl beställa en istället. Lite besviken blev jag allt. Något som jag köpte dock köpte var fem mini växter + mini vaser som är så galet söta! Mamma och jag fick med en hel del hem faktiskt, även en Ben and Jerry's Greek Style som jag ska prova till helgen. Såg att dom hade en ny core glass också All or nut-ting, undra om den va en one time thing på min ica. Hoppas inte det, lät som att det skulle va typ nutella i mitten! 
 
Okej nog om B&J. Hoppas ni haft en bra dag men nu signar jag ut för idag!
1 ida foto. ♛:

skriven

åh så himla gott!!

Svar: Eller hur! :D
Amanda

Kommentera här: