Sunday, funday

 
 
Godmorgon tänkte jag skriva först, sedan kollade jag på klockan och insåg att det faktiskt var närmare lunch. Jag har varit vaken ett par timmar, kollat på Grey's och käkat denna underbara tallriken med björnbärsmoothie. Nu sitter jag och läser på om politiken i Sjöbo inför ett grupparbete. Den lilla kommunen i Skåne sägs ju vara en riktig rasisthåla och där med har jag snubblat in på en hel del SD propaganda. Jag tycker det är fysiskt jobbigt att läsa om deras lögner, blir galen rent ut sagt. Deras hemsida är så fruktansvärt bra så jag förstår om folk röstar på dem för att de tror på allt de skriver där. Sedan att de inte har en enda liten siffra på sina uttalanden är ju bara löjligt.

Jag vet inte om jag har skrivit det här förut men jag har sagt upp kontakten med alla i min omgivning som jag vet är SD vänliga. Det låter kanske överdrivet och töntigt men jag vill inte ha sådana människor i mitt liv, människor som skyller ifrån sig på andra för att slippa inse att det är de själva som har skapat sitt eget liv. Alla flyktingar är människor precis som du och jag. De har familjer, favoritfärger, drömmar, kompisar, förhoppningar och tack vare Sverige, en framtid. Vilka är vi att säga åt dom att de inte är välkommna hit till tryggheten? Tror folk på riktigt att de inte hellre hade velat stanna i sitt eget land istället för att komma till kalla Sverige där folket pratar ett väldigt svårt språk? Knappast! Nej smygrasister som letar efter en quick fix för sina egna problem vill jag inte ha och göra med. Hade vi inte haft invandring hade jag inte haft alla mina underbara vänner, jag hade inte ens existerat. 
 
 

Kommentera här: