Skogstur

 
 
Hallå! Nu funkar äntligen internetet på min dator som vanligt igen, fick dra ur sladden till modemet och routern så funkade det äntligen ingen. 
 
Jag har varit i skolan som vanligt idag (förutom lite sovmorgon) och efter skolan drog jag ut till stallet och red ut i skogen med Emelie. Vi hade ganska bra fart idag med ganska mycket trav men även endel galopp på järnvägsbanken där hästarna blev sådär lagom taggade ;) Det är lite jobbigt att galoppera först så Emelie fick ha täten det mesta men trava först är inga problem längre vilket är otroligt skönt. Det går bra att galoppera när man är själv dock för då är hon inte lika pigg... Jaja, imorgon tror jag att hon kanske vilar och om inte så blir det någon kort runda i skogen. På lördag ska jag nämligen träna för min ridlärare och det ska bli så skönt att få lite feedback efter att ha ridit själv sedan december. Byta bett ska jag göra också för hon går inte alls bra på det jag har just nu, varierar jag så går det oftast bättre men jag har glömt av mig lite. Har jag tur så kanske jag kan få mamma att fota, om det inte skulle vara så att hon tränar vovvarna då.
 
Oj nu blev det långdraget! Inte riktigt meningen men det blir lite så ibland, haha. 

Kommentera här: