Mina serier

Det kommer in en del frågor om vilka serier jag gillar och ser på, därför har jag tänkt göra en liten lista över mina absoluta favoriter. Jag har sett otroligt mycket serier de senaste åren så jag kan tyvärr inte skriva om alla för det skulle ta hundra år men jag tänkte att jag kan presentera några av mina favorier. Detta är några serier som är väldigt olika varandra men väldigt bra allihop!
 
 
 
Teen Wolf
Min absoluta favorit serie! Handlar om Scott som blir biten av en varulv i skogen när han och hans kompis Stiles är ute och letar efter en halv död kropp. Man får sedan följa hans liv i high school med kärlek, drama och lacrosse samtidigt som han handskas med sina varulvs-problem. Serien är inne på sin fjärde säsong.
 
 
 
Arrow
Handlar om en ung rikemans brat vars båt går under i en storm och han blir den enda överlevande. Han hamnar på vad han tror är en öde ö men som visar sig vara befolkad av rätt så otrevliga människor..... Till slut lyckas han efter fem år på ön ta sig hem. Väl hemma så fösöker han rätta sin fars misstag som har förstört hans hemstad Starling city. Med pil och båge försöker han utplåna de onda. 
 
 
Grey's Anatomy
Handlar om läkare på ett sjukhus i Seattle. Meredith Grey är en ny ung läkare som har haft en tuff uppväxt med en far som lämnade henne och hennes frånvarande mamma som också är en av de bästa läkarna i USA. Man får följa Meredith och hennes kollegor både privat och i arbetet. Alla vill vara bäst och fajtas om att få göra det de alla älskar, operera. Serien kommer med sin 11 säsong till hösten.
 
 
Orphan Black
Relativt ny serie som handlar om Sarah som en kväll i tunnelbanan ser en tjej ta livet av sig, en tjej som ser ut exakt som henne själv. Sarah tar tjejens identitet och upptäcker att det finns ännu fler som ser ut som hon, det vill säga kloner. I serien får man följa klonerna i jakten på att finna svar på varför de existerar. Två säsonger än så länge, hoppas på måååånga fler!
 
 
Fringe
Detta är nog den enda polisserien som jag verkligen fastnat för då den har en unik twist. Den handlar om Olivia Dunham som får se en helt annan version av världen när hon tillsammans med Walter och Peter Bishop löser fall med väldigt onatuliga omständigheter... Serien fick 5 säsonger.
1 fanny:

skriven

Hejsan, har du jobbat hos tagessons sporthästar?
Kan du berätta mer om hur det går till där mm? jag är sugen på att köpa häst därifrån.

skriv gärna till mig mail

Kommentera här: