Med en hund vid mina fötter

 
Banan-kokos pannkakor med choklad-jordnötsås
 
2 ägg
1 stor eko banan
1,5 msk kokosmjöl
1/2 dl mjölk
 
2 tsk jordnötsmör
mjölk
sötning
1 tsk kakao
 
Mosa bananen och blanda med äggen mjölet och mjölken. Stek på ganska låg värme. (Om du vill ha färre pannkakor (bara 1 ägg) får du minska mängden kokosmjöl till kanske 1-2 tsk då det suger upp väldigt mycket vätska.)
 
Blanda alla ingredienser till såsen, prova dig fram med mjölken tills du får en önskad "såsighet". 
 

Det blir väldigt mycket frukostbilder just nu känner jag, men det är i brist på annat. Gjorde dessa pannkakor imorse men insåg rätt fort att det saknades ett andra ägg (då hade jag redan gjort högen till höger) så vissa pannkakor blev lite misslyckade och där med oätliga. Smällar man får ta. Jag är fortfarande sjuk och tar det mest lugnt om dagarna, där av mina tråkiga bilder. Teen Wolf börjar idag i alla fall! Äntligen har livet mening igen. Eller okej riktigt så illa är det inte, men det är seriöst den bästa serien någonsin. Hoppas ni har en bra dag och inte är sjuka som jag, det är helt seriöst dötrist.
1 Jossan :

skriven

Åh vad gott det ser ut :] Värmen du mjölken för att få såsen sådär?

Svar: Nepp jag värmer inte mjölken utan tar de bara kall. Det funkar säker att värma mjölken (eller hela såsen) i micron lite om man vill ha den varm :)
Amanda

2 Lina:

skriven

Ser gott ut! :-)

3 Alina:

skriven

Ser gott ut :)

4 Hannah & Hilda:

skriven

Ser jättegott ut!

Kommentera här: