The best day of my life

Vilken jäkla dag! Helt klart en av de allra bästa i hela mitt liv. Dagen började med att jag klev upp kvart över fyra för att sminka mig och dricka kaffe innan mamma körde in mig till stan för champagnefrukost. Vi fick en jätte fin frukost hos Nils och hade det jätte mysigt. Där efter gick vi mot skolan för att ha fotografering och sedan var det dags för avslutning i kyrkan. När vi var klara där fick vi äta hamburgare en sista gång i matsalen och efter det hade vi en sista "mentorstid" där vi gav våra mentorer presenter.Mentorerna höll fina tal (även vår föredetta mentor som bor i spanien nu hade skrivit ett tal). 
 
Efter det så började utspringet verkligen närma sig på allvar och det blev dags för mösspåtagning i aulan. Vi fick höra på fina tal, tog på oss våra mössor och blev offeciellt Skaradjäknar. När vi var klara med det så fick vi ta i hand och få lyckoönskningar från alla lärare ute på borggården. Efter det fick vi stå kvar ute på borggården och vänta, det vill säga sjunga och skrika. Till slut fick första klassen springa ut och det blev sedan väldigt fort vår tur som klass nummer 12. Vi fixade utspringet utan att ramla och den känslan man hade är helt fantastisk. Där efter var det som alltid påhäng och kramar som gällde. 
 
Det tog ju inte slut där! Nu var det dags för oss studenter att tåga efter MV (musikens vänner) till Botan för lekar. Vi fick rida på MV:s axlar, simma över deras armar och springa runt i en ringlek. Jag var livrädd för att de skulle tappa mig men jag kom undan utan en skråma! Dessa lekar är en tradition som fyllde 150 år i år och det är verkligen kul att få ta del av något så gammalt. Skolan i säga är ju den äldsta skolan i Sverige så det är därför vi har en lite annorlunda student.
 
När lekarna var klara så gick vi vidare på led efter MV bort till kortegen och efter ett par varv med hoppande, skrikande och sjungande så var det dags att åka hem. Så jäkla underbar dag med min underbara klass som jag kommer komma ihåg hela livet ♥
 
 
 

Kommentera här: