When it was good

Arkiv från förra året, va tiden går...
 
Ligger här i soffan och latar mig. Funderar på att plocka upp boken på bordet men samtidigt vill jag inte att den ska ta slut. Ständiga dilemmat med bra böcker, man vill aldrig att de ska ta slut. Det regnar inte här hemma i alla fall, bara lite mulet och kallt. Antar att jag inte är den enda som undrar vart sommarvärmen tagit vägen? Samtidigt så mår jag fortfarande inte riktigt bra så det är väl kanske lika bra egentligen. Skulle vara underbart att bli frisk, kunna dra till en härlig strand någonstans och sola. Tydligen så har moder natur andra planer.
 
Livet är rätt tråkigt just nu, det händer inte så mycket och jag är ju fortfarande arbetslös. Har mitt lilla husvaktar-jobb men det är ju egentligen bara för att kunna ha något att göra om dagarna. I nästa vecka blir det lite action i alla fall, vi ska nämligen upp till Stockholm och hälsa på lite släktingar. Vi fick ju för ett par år sedan reda på att min mamma har en till halvsyster och en halvbror som vi bara hade en vag aning om eventuellt kunde existera. Det var i samma veva som morfar dog så vi träffade dem då men därefter har det inte blivit något mer. Under sommrarna brukar de i alla fall samlas med alla kusiner under ett par dagar och nu var även vi inbjudna. Hoppas på att det blir trevligt och inte allt för obekvämt. Har verkligen ingen erfarenhet alls av släktingsammankomster (senast jag träffade min kusin J så pratade han och mamma i ca 5 minuter innan han fick förklara för mig vem han var...) men det kommer säkert blir kul.
 
Nej nu tar jag nog och plockar fram den där boken trots allt. Undrar om Minoo och de andra lyckas stoppa apokolypsen...
 

Kommentera här: